הזדמנות לשינוי

מירי רימון

אימון לבריאות ואיכות חיים

B.Sc | MPH

פניה מהירה

שיתוף

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב telegram
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

תזונת ילדים

עצות עשה – אל תעשה בתזונת ילדים

תזונה נכונה ומגוונת המכילה את כל רכיבי המזון חיונית בכל גיל. אך בתקופת הילדות והבגרות המתאפיינות בגדילה והתפתחות של השלד ומערכות הגוף עלינו להקפיד שבעתיים, זאת לצד הקניית הרגלי אכילה והרגלים לחיים. לפניכם מספר עצות שיעזרו בתכנון נכון של התפריט ובהקניית הרגלים בריאים.

 

  • גוונו את התפריט ככל שניתן תוך הקפדה על כמות מספקת של חלבון, ברזל וסידן וצמצום שומן רווי,סוכר ומלח.
  • שימו דגש על הקניית הרגלי אכילה ולא רק מה מותר ומה אסור. (במיוחד בילדים עם עודף משקל)
  • הגישו את המזונות שאתם מעוניינים שהילדים יאכלו בתחילת הארוחה, אולי הרעב יגבר על הבררנות.
  • החזיקו על שולחן האוכל (או בכל מקום אסטרטגי אחר בבית) קערת פירות וירקות רחוצים ומגרים, כך שאם מתעורר רעב הם יהוו פיתרון ראשון.
  • שתפו את הילדים בהחלטות הקנייה ובתכנון התפריט. בכך נעודד את הילדים לנסות ונוודא כי הבחירות שלהם יתממשו ולא יחזרו בילקוט חזרה הביתה.
  • הרבו בארוחות משותפות – נמצא כי הן מגנות מפני השמנה בקרב ילדים.
  • כבדו את דעתו של ילד שאומר : "אני שבע" או "לא טעים לי". ואל תבקשו "רק עוד ביס אחרון" כאשר הילד מודיע כי הוא שבע.
  • וותרו על שתייה מתוקה, התרגלו לשתות מים והרבה !
  • קראו את תוויות המזון, ובדקו את תכולת הקלוריות והשומן במנה הנאכלת ולא ב- 100 גר' מוצר.
  • אל תאסרו אכילת ממתקים, איסור מוחלט עלול לגרום לחשק מוגבר ול"גנבות".
  • אל תעניקו אהבה באמצעות מזון ואל תבטיחו הבטחות ופרסים תמורת אוכל.
  • אל תשדרו לילדיכם כי לתזונתו השפעה רגשית עליכם, כמו "אני מאוד שמח שסיימת לאכול" או "לא אכלת, אני מאוד עצוב".
  • היו אתם מודל ודוגמה , למשל: במקום להגיד לאכול סלט וירקות, איכלו אתם בכל ארוחה ירקות. חינוך לבריאות כמו כל חינוך הוא לעשות ולא רק להגיד.

 

חשוב להתחיל להשקיע זמן וחשיבה בתכנון התפריט ,בתכנון הקניות, בתכנון הזמן לבישול כי מי אמר שלגדל ילדים זה דבר קל ?

מאמרים קרובים

תזונה נבונה גם בחופשה

תזונה נבונה גם בחופשה

תזונה נבונה גם בחופשה בטיול בחו"ל מומלץ לאכול שתי ארוחות עיקריות ביום, ארוחת בוקר עשירה וארוחת ערב. לארוחת צהריים רצוי לבחור מזון "קל" כדוגמת סלט,

לשמור-על-הדיאטה

הנשנושים שלא ישברו לכם את הדיאטה

הנשנושים שלא ישברו לכם את הדיאטה חשוב לאכול בין שלוש הארוחות העיקריות, כדי לא להגיע אליהן רעבים מידי. מומלץ לבחור נשנושים שטעים לכם לאכול, וכדאי

מיתוסים בתזונה שכדאי לנפץ

מיתוסים בתזונה שכדאי לנפץ

מיתוסים בתזונה שכדאי לנפץ לעיתים אנו מתחילים דיאטה ומחליטים להוריד את הלחם כי הוא משמין, אוכלים רק תפוחים חמוצים ונמנעים מהאדומים בגלל רמות הסוכר או

הזדמנות לשינוי

מירי רימון

אימון לבריאות ואיכות חיים

B.Sc | MPH

פניה מהירה